8 پیش بینی در مورد تأثیر فناوری بر زندگی ما در سال 2021

فاطمه دهنوی | بلاگ آتی استور | 259

2020 سال متفاوتی بود. شرکت ها و مشاغل و دولت ها مجبور به تغییر در همه جنبه ها شدند و فناوری به مدیریت این تغییرات کمک کرد. سال 2020، چرخش ما به سمت یک دنیای دیجیتال را سرعت بخشید و پیش بینی می شود که به عقب باز نخواهیم گشت. سال 2021 یک سکوی پرتاب برای تغییرات جدید خواهد بود.

8 پیش بینی در مورد تأثیر فناوری بر زندگی ما در سال 2021
1. ابرها همه جا را فرا خواهند گرفت

امروزه، برنامه های مبتنی بر ابر می توانند به ارتقاء عملکرد کشتی ها در دریا، هواپیماها در آسمان و ماشین ها و خانه های ما کمک کنند. دسترسی به پردازش و ذخیره سازی ابر تا جاهای دوردست، از جوامع روستایی و بیابان های دور افتاده تا مدار نزدیک به زمین نیز امکان پذیر خواهد بود.

به طور عملی، فضاهای ابری تقریباً در همه جا قابل دسترسی هستند و فقط دسترسی به آن مهم نیست بلکه سرعت اتصالات به آن نیز بسیار مهم است.


2. یادگیری ماشین، تحلیل داده ها و تصمیم گیری ها را راحت تر می کند

در حال حاضر ما در یک ساعت، داده های بیشتری نسبت به کل سال 2000 تولید می کنیم و در سه سال آینده، داده های بیشتری نسبت به 30 سال گذشته ایجاد می شود. تنها راه واقع بینانه برای رسیدگی به این حجم از اطلاعات، استفاده از ابزارهای یادگیری ماشین (ML) می باشد. در سال 2021، شاهد بکارگیری گسترده مدل های ML در صنایع و دولت ها خواهیم بود. در کشاورزی، مدل های ML به کشاورزان در مدیریت هوشمندانه منابع گرانبها، مانند خاک و آب و افزایش بازده محصول کمک میکند.


3. تصاویر، فیلم ها و صدا بیشتر از کلمات صحبت می کنند

صفحه کلیدها کم کم جای خود را به رابط های کاربری صوتی خواهند داد و این روند به انسان ها اجازه می دهد با ماشین ها به طور طبیعی ارتباط برقرار کنند. در سال گذشته وقتی همه وارد قرنطینه شدیم به طور فزاینده ای از طریق صدا، ویدئو و تصاویر با هم ارتباط برقرار کردیم. در نتیجه، برای برقراری ارتباط، میزان متنی که می نویسیم در حال کاهش است.


4. فناوری، دنیای فیزیکی ما را متحول خواهد کرد

در سال 2020 ما با فاصله اجتماعی آشنا شدیم. با فاصله گرفتن از خود، این فرصت را داشتیم که به ارزیابی و تجدیدنظر در مورد نحوه زندگی، تنفس و جریان شهر هایمان بپردازیم. با کمک تجزیه و تحلیل پیشرفته داده ها، می توانیم شهر های خود را با در نظر گرفتن مزایای فاصله اجتماعی و بدون احساس جدایی، طراحی کنیم. این همگرایی واقعی فناوری دیجیتال و دنیای فیزیکی است.


5. یادگیری از راه دور جایگاه خود را در آموزش کسب می کند

اخیراً و با شیوع این بیماری همه گیر، فناوری و دسترسی به سرویس های آموزش آنلاین نقش زیادی در آموزش کودکان داشته است. در سال 021 ، ما ثابت خواهیم کرد که یادگیری از راه دور می تواند کارساز باشد و نقش مثبت و پایدارتری در آموزش داشته باشد. داشتن گزینه های تحصیل از راه دور به معنای این است که بچه ها می توانند در هنگام سرماخوردگی در خانه بمانند بدون اینکه از کلاس درس عقب بیفتند.


6. مشاغل کوچک از فناوری های پیشرفته استفاده می کنند

در یک تغییر گسترده، مشاغل کوچک شروع به استفاده از فناوری پیشرفته ابری برای دسترسی بیشتر به مشتریان خود می کنند. ما شاهد رشد روز افزون ارائه دهندگان خدمات مبتنی بر فناوری به این مشاغل کوچک خواهیم بود. مشاغل کوچک از مزایای زیر ساخت ها و پلتفرم های پیشرفته بهره مند می شوند بدون اینکه خودشان وقت و هزینه ساخت آن را بپردازند.


7. پردازش های کوانتومی شکوفا می شوند

ما بارها و بارها تجربه کرده ایم که اگر پیشرفته ترین و پیچیده ترین فناوری ها هم بصورت ساده و در دسترسی بیشتر مردم قرار گیرد، اتفاقات بزرگی رخ می دهد. Amazon Braket یک سرویس مبتنی بر پردازش کوانتومی است که به محققان و توسعه دهندگان در استفاده از تکنولوژی برای تسریع در تحقیق و توسعه کمک می کند که در سال 2020 در دسترس همه قرار داده شده است.


8. مرز نهایی ...

در سال 2019، خدمتی با نام AWS Ground Station راه اندازی شد. این امکان را برای کنترل ارتباطات ماهواره ای، پردازش داده ها و عملیات مقیاس سازی بدون نگرانی در مورد ایجاد یا مدیریت زیرساخت ایستگاه زمینی فراهم می کند. ما در حال حاضر توانایی دستیابی و پردازش داده های ماهواره ای را داریم که به محققان کمک می کند تا رکود یخبندان را ردیابی کنند، آژانس های دریایی از ذخایر آسیب پذیر دریایی محافظت کنند و کشاورزان پیش بینی بهتری از تأمین مواد غذایی داشته باشند. استارت آپ ها به دنبال ایجاد نسل جدیدی از شبکه های سریع و ایمن در فضا هستند. با مقرون به صرفه بودن و دسترسی هر توسعه دهنده به فضا، مشتاقانه منتظر دیدن نوآوری هایی هستیم که دوباره به زمین آمده و به رشد و شکوفایی ما کمک می کنند.

اشتراک گذاری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

برای ثبت دیدگاه، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Captcha