7 ترند برتر تجارت الکترونیک که باید در سال 2022 دنبال کنید

معصومه ابراهیمی | بلاگ آتی استور | 516

امروزه خرید کردن به صورت آنلاین و با چند کلیک در گوشی های هوشمند بسیار آسان‌تر از قبل شده است. تا قبل از سال 2020، خرید آنلاین در حال افزایش بود اما با همه گیر شدن کویید، رشد تجارت الکترونیک بسیار سریعتر پیش رفت.
در ادامه ترندهای برتری که باید برای رشد و توسعه فروش آنلاین خود در سال جاری دنبال کنید را با هم می خوانیم.

7 ترند برتر تجارت الکترونیک که باید در سال 2022 دنبال کنید

تجارت الکترونیک، به معنی انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن و کامپیوتر است.

امروزه شرکت ها تمام تلاش خود را می کنند تا تجربه های کاربرپسندتری برای مشتریان خود ایجاد کنند. در ادامه 7 ترند تجارت الکترونیکی را که باید در سال جاری در نظر بگیرید، بررسی می کنیم.

1. شبکه های اجتماعی

Social Media

رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای صاحبان تجارت الکترونیکی هستند. شما باید از آن به عنوان یک تکنیک بازاریابی و یک ابزار خدمات مشتری برای جذب و حفظ مشتریان استفاده کنید.

درو بلیز، مدیر بازاریابی برند Groove، می‌گوید: «چه هدف‌گذاری مجدد محصول فیس‌بوک را بررسی کنید و چه عملکرد خرید ارگانیک اینستاگرام، نکته کلیدی این است که تشخیص دهید مشتریان زمان خود را کجا می‌گذرانند و آن ها را با محتواهایی روبه رو کنید که تشویق به خرید شوند.»

فقط زمانی که چیزی می خواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار نکنید. یک مجموعه ی آنلاین از افراد همفکر با علایق مشابه ایجاد کنید و با اعضای خود ارتباط برقرار کنید تا در خرید محصولات شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال محتوای مرتبط در اینستاگرام پست کنید، به مشتریان در توییتر، توییت ارسال کنید و یا سوالات تشویقی طراحی کنید.

2. موقعیت مکان فیزیکی

Brick and Mortar

اگر کسب‌وکار شما دارای موقعیت مکانی فیزیکی است، حفظ هر دو تجربه آنلاین و حضوری، به کسب و کار شما کمک می‌کند تا مزیت رقابتی در صنعت خود را حفظ کند. کسب‌وکارهایی که موقعیت مکانی فیزیکی دارند، می‌توانند خدماتی مانند "تحویل در محل فروشگاه" را به مشتریان خود ارائه دهند.

گرگ زاکوویچ، تحلیلگر ارشد بازاریابی تجاری در Oracle Bronto، می‌گوید: «این می‌تواند به کاهش هزینه‌های حمل و نقل و همچنین جذب افراد در فروشگاه کمک کند.»

علاوه بر این، فروشگاه های فیزیکی به شما این امکان را می دهند که بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و به مشتریان امکان تعامل بهتر با برند شما را می دهد.

3. بهینه سازی موبایل

Mobile Optimization

با توجه به اینکه راحتی دسترسی، از اولویت‌های اصلی خریداران آنلاین است، بسیاری از مصرف‌کنندگان از تلفن همراه خود برای خرید استفاده می‌کنند. بنابراین باید حالت موبایل سایت خود را تا حد امکان کاربرپسند کنید.

جکلین دینز، مشاور تجارت الکترونیک و بنیانگذار Flash + Color می گوید: «یک کسب و کار کوچک باید اطمینان حاصل کند که تجربه کاربری عالی در تلفن های هوشمند و دستگاه های تبلت دارد. سایت‌ها باید واکنش‌گرا باشند، به این معنی که طراحی سایت به خوبی در هر دستگاه مشتری تغییر می‌کند.»

نکته ی قابل توجه

طبق گفته ی دینز، درگاه های پرداخت آنلاین را استفاده کنید تا نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان نهایی خود را افزایش دهید.

ما برای راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی شما یک پیشنهاد ویژه داریم
آتی استور

پلتفرم فروشگاهی آتی‌استور برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه، فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

4. بازاریابی اینفلوئنسری

Influencer Marketing

اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی می توانند یک سرمایه گذاری مناسب در بازاریابی برای کسب و کار شما باشند. در واقع، شما یک منبع شناخته شده و قابل اعتماد در صنعت خود پیدا می کنید و از آن ها حمایت می کنید تا محصول یا خدمات شما را در پلتفرم اجتماعی خود معرفی و به دنبال کنندگان خود پیشنهاد دهند.

نکته ی قابل توجه

برای تبلیغ شرکت خود نیازی به انتخاب محبوب ترین شخصیت ندارید.

دینز می گوید: «برندهایی که از تأثیرگذاران با فالوورهای بسیار استفاده می کنند، آگاهی، ترافیک و فروش را برای سایت تجارت الکترونیک خود افزایش داده اند. یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند با یافتن و کار با چندین میکرو اینفلوئنسر که با مشتری ایده‌آل خود همسو هستند، از این روند استفاده کند.»

5. ویدئو

Video

ویدئو یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی در حال رشد است که با کلیپ های مختصر و در عین حال آموزنده مشتریان را جذب می کند. می توانید آن ها را در پلتفرم های اجتماعی خود مانند فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر اسنپ چت و ویدیوهای استوری اینستاگرام دو منبع مفید برای تبلیغات هستند، زیرا بسیاری از کاربران زمان خود را در آنجا می گذرانند.

Devaraj Southworth، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Thirstie، گفت: «مانند کانال های تجارت الکترونیک سنتی، پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و اسنپ چت به کاتالوگ های مدرن امروزی تبدیل شده اند.» "از طریق این کانال ها، مصرف کنندگان می توانند برندهای مورد علاقه خود را پیدا کنند و از طریق تصاویر و کلیپ های ویدئویی با برندهای جدید آشنا شوند. اما چیزی که این تجربه را بسیار متفاوت و بهتر از ورق زدن کاتالوگ می کند، این است که با یک کلیک بر روی لینک، محصول مورد نظر را می توانید بخرید. این امر باعث می‌شود این پلتفرم‌ها ابزار قدرتمندی هم برای برندها و هم برای خریداران باشند."

6. ایمیل

Email

ایمیل یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار شما، هشدار دادن به مشتریان در مورد معاملات یا موارد جدید، به روز رسانی خریداران در خرید و پاسخ به هر سوال است.

به گفته Blais، شما باید ایمیل‌های پس از خرید، سبد خرید رها شده و ایمیل‌های برگشتی خود را خودکار کنید تا لیست مخاطبین خود را افزایش دهید.

زاکوویچ می گوید:« اما همه چیز نباید خودکار باشد. سعی کنید پیام‌ها را شخصی‌سازی کنید به جای اینکه به طور مداوم یک سری ایمیل به کل لیست مخاطبین خود ارسال کنید. توصیه های محصول را درج کنید، پیشنهادهای تولد ارائه دهید، بپرسید که آیا از خرید اخیر راضی بوده اند یا خیر.»

7. هوش مصنوعی

Artificial Intelligence (AI)

امروزه، مصرف کنندگان انتظار دارند به هر سوال یا نگرانی که ممکن است داشته باشند، پاسخی فوری بدهند. و از آنجایی که همیشه نمی توانید به هر فردی پاسخ دهید، ربات های چت گزینه بسیار خوبی هستند.

هری تاکار، شریک Avatria، یک شرکت تجارت دیجیتال و توسعه‌دهنده راه‌حل‌های نوآورانه تجارت الکترونیک، می گوید: «ربات‌های چت پیچیده‌تر می‌شوند و به زودی قادر خواهند بود کارهایی بیش از کمک به پشتیبانی مشتری انجام دهند - قابلیت‌هایی مثل کمک به مشتریان برای تکمیل خرید، ارائه پیشنهادات و تبلیغات شخصی‌شده، و ارتباط فعالانه با مشتریان.»

روش‌های زیادی وجود دارد که هوش مصنوعی بر تجارت الکترونیک تأثیر می‌گذارد، مثل ربات چت و جستجوی صوتی.

تاکار می‌گوید: «در آینده از یادگیری ماشین برای کمک به شناسایی نحوه خرید مشتریان از سایت کسب‌وکار بیشتر استفاده می‌شود.»

ما برای حفظ و وفاداری مشتریان کسب و کار شما یک پیشنهاد عالی داریم
شروع وفاداری مشتریان با پلتفرم باشگاه مشتریان آتی کلاب
آتی کلاب

پلتفرم باشگاه مشتریان آتی‌کلاب برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در یک محیط جذاب و کاربردی، با مشتریان فعلی خود در ارتباط باشید و نیز با طرح های انگیزشی مختلف، مشتریان جدید جذب نمایید و با قدردانی از فعالیت ها و ارتباط آن ها با کسب و کار شما، آن ها را به مشتریان وفادار و همیشگی تبدیل نمایید.

اشتراک گذاری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

برای ثبت دیدگاه، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Captcha