کلمات کلیدی در جستجو (2)؛ بهترین ابزارها در معرفی فروشگاه‌ اینترنتی به موتورهای جستجو

فاطمه السادات حسینی | بلاگ آتی استور | 340

کاوش جامع کلمات کلیدی یک فرآیند پیچیده است. تعداد ترکیب کلمات کلیدی احتمالی، بسیار زیاد است و ایجاد مجموعه کلمات کلیدی بسیار وقت گیر است. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به ساده سازی این کار و به حداقل رساندن حجم کار کمک می کند. اگر هنوز هیچ ابزار تحقیق کلمه کلیدی را امتحان نکرده اید، باید چند مورد از مواردی را که در بالا لیست کردیم را امتحان کنید. به سرعت خواهید دید که آن ها چقدر می توانند تأثیر مثبتی بر کیفیت عبارات جستجوی شما داشته باشند. هنگامی که ابزارهای مناسب را پیدا کردید، گام بعدی شما توسعه استراتژی کلمه کلیدی مناسب است.

کلمات کلیدی در جستجو (2)؛ بهترین ابزارها در معرفی فروشگاه‌ اینترنتی به موتورهای جستجو

در قسمت اول کلمات کلیدی در جستجو (1)، ما اصول تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را بررسی کردیم. در قسمت دوم، مروری بر بهترین ابزارهای کاوش کلمات کلیدی خواهیم داشت. با انجام جلسه طوفان فکری اولیه و تجزیه و تحلیل بازاریابی بعدی، باید مجموعه ای از کلمات کلیدی را برای استفاده در وب سایت خود داشته باشید. ابزارهایی که در قسمت دوم معرفی می کنیم برای کمک به شما در بهینه سازی این مجموعه کلمات کلیدی و اصلاح آن با عبارات جستجو می باشد. بهینه سازی کلمات کلیدی برای اطمینان از اینکه گروه مورد نظر، شما را از طریق موتورهای جستجو مانند Google پیدا می کنند بسیار مهم است. از آنجا که ابزارهای کلیدی کاوش در این مقاله از نظر عملکرد متفاوت هستند، استفاده از ترکیبی از آن ها برای دستیابی به موفقیت مهم است.

استفاده از ابزارهای کاوش کلمات کلیدی

این ابزارهای تخصصی بهترین راه برای تعیین موارد زیر است. بسیاری از مردم تعجب می کنند که هدف از بهینه سازی تحقیقات کلمات کلیدی چیست. "من وقت ندارم، چرا نمی توانم از کلمات کلیدی جلسه طوفان فکری خود استفاده کنم؟"

  • ارتباط کلمات کلیدی شما
  • رقابت پیرامون کلمات کلیدی شما
  • حجم جستجوی کلمات کلیدی شما
  • پتانسیل مالی شرایط انتخابی شما
  • و سایر سوالات مرتبط دیگر که ممکن است داشته باشید

مقدار داده هایی که ابزارها و خدمات تحقیقاتی کلمات کلیدی می توانند به آن دسترسی داشته باشند، معمولاً بسیار بیشتر از مقداری است که بنگاه های تجاری در اختیار دارند. از آنجا که عبارات جستجوی انتخاب شده در اولین گام کاوش در مورد کلمات کلیدی معمولاً توسط تجربیات و ارتباطات شخصی بدست می آیند، منطقی است که با استفاده از این ابزارها ارتباط آن ها را بررسی کنید. ابزارهای مربوطه می توانند این بررسی را به طور خودکار در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام دهند.

بسیاری از برنامه ها همچنین عملکردی را ارائه می دهند که به شما کمک می کند تا ترکیب کلمات را برای ایجاد کلمات کلیدی با دم بلند پیدا کنید. این امر جستجوی کلمات کلیدی مناسب را بسیار ساده تر می کند.

ما برای راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی شما یک پیشنهاد ویژه داریم
افزایش بازدید و جذب گروه هدف با بهینه سازی پلتفرم فروشگاهی آتی استور
آتی استور

پلتفرم فروشگاهی آتی‌استور برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه، فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

 

ابزارهای کاوش کلمات کلیدی گوگل

وقتی به موضوع بهینه سازی موتورهای جستجو نگاه می کنید، احتمالاً تصور می کنید که تمرکز اصلی در اینجا بر بهبود نتایج موتورهای جستجو در محبوب ترین موتور جستجو یعنی گوگل است. با توجه به افزایش سهم بازار گوگل در ایالات متحده، علی رغم افزایش محبوبیت مایکروسافت بینگ، در حدود 63 درصد ثابت مانده است. شایان ذکر است که سوالات جستجو و الگوریتم های جستجوی رقبای گوگل نیز بسیار مشابه هستند، تا جایی که ثابت شده است که بهینه سازی برای جستجوهای گوگل بر رتبه بندی سایر صفحات نتایج موتورهای جستجو نیز تأثیر مثبت دارد.

در نتیجه با توجه به اهمیت گوگل در بازار موتورهای جستجو، توصیه می شود از موتور جستجوی قوی برای کاوش کلمات کلیدی استفاده کنید. این ابزارها برای ایجاد مجموعه کلمات کلیدی رایگان و عالی هستند.

Google Keyword Planner

 

 

به عنوان بخشی از برنامه نمایش تبلیغات گوگل (Google AdWords)، Google Keyword Planner در درجه اول ابزاری برای ایجاد عبارات جستجو برای تبلیغات نمایشی است که در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERPs) ظاهر می شوند. همچنین می تواند در تحقیقات کلمات کلیدی برای اقدامات SEO نیز استفاده شود. تنها چیزی که برای استفاده از این ابزار نیاز دارید یک حساب Google AdWords است. Google’s Keyword Planner داده های مربوط به کلمات کلیدی و ترکیبات مربوط به کیفیت و پتانسیل عبارات جستجو را در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال، می توانید از این برنامه برای جستجوی کلمات کلیدی در موضوعات خاص استفاده کنید و سپس بلافاصله ببینید که این اصطلاحات چند بار جستجو می شوند و چقدر رقابتی هستند. این ابزار همچنین اطلاعاتی در مورد روندهای فعلی ارائه می دهد، زیرا به شما این امکان را می دهد که جزئیات رشد حجم جستجو در دو سال گذشته را مشاهده کنید.

ویژگی ها:
  • جستجوی کلمات کلیدی برای اصطلاحات جدید
  • کلمات کلیدی سازنده ترکیب
  • نتایج حجم جستجو برای کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل رقبا
Google Suggest
 Google suggest

 

Google Suggest که به عنوان تکمیل خودکار گوگل نیز شناخته می شود، یک افزونه از موتور جستجو است که احتمالاً همه کاربران گوگل از قبل با آن آشنا هستند. با تایپ کردن یک عبارت جستجو، Google Suggest پیشنهادات خودکار را برای تکمیل جستجوی شما ارائه می دهد. این پیشنهادات بر اساس فعالیت های جستجوی همه کاربران و همچنین کاربران وب سایت های نمایه شده در گوگل است. آن ها بر اساس محبوبیت طبقه بندی می شوند. از آنجا که کاربران تمایلی به جستجوی واژه های واحد ندارند، معمولاً عبارت‌های جستجوی طولانی تر را ترجیح می دهند، Google Suggest یک ابزار بسیار مفید برای کاوش کلمات کلیدی میان دم و دم بلند است.

ویژگی ها:
  • ایجاد کلمات کلیدی جدید میان دم و بلند دم
Google Trends

 

یکی دیگر از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی رایگان از گوگل، Google Trends است. این برنامه فقط جستجوهای برتر 24 ساعت گذشته را نشان نمی دهد. این برنامه اطلاعات مربوط به نوشته های موتورهای جستجو را که از ابتدای سال 2004 شروع می شود، ارائه می دهد. می توان نتایج جهانی را جستجو کرد یا منطقه ای را انتخاب کرد و نتایج چندین عبارت مختلف را مقایسه کرد. 

حجم وسیعی از داده های موجود به Google Trends اجازه می دهد تا نمای کلی و چشمگیری از میزان جستجوی کلمات کلیدی در هر دوره زمانی بین 2004 تا امروز ارائه دهد. روندهای فصلی را نیز می توان به همین روش آشکار کرد. در نهایت، سرویس وب لیستی از محبوب ترین موضوعات و اصطلاحات جستجو برای هر کلمه کلیدی را ارائه می دهد.

ویژگی ها:
  • تست عملکرد کلمات کلیدی
  • اطلاعات مربوط به روند جستجوی منطقه ای و جهانی در طول زمان

 

سایر ابزارهای کاوش کلمات کلیدی رایگان

در حالی که گوگل مجموعه ای از ابزارهای کاربردی کاوش کلمات کلیدی را ارائه می دهد، گزینه های دیگری برای ارائه دهندگان وب وجود دارد. ابزارهای اضافی زیر برای پشتیبانی از شما در تکمیل مجموعه کلمات کلیدی مفید هستند. بسیاری از این برنامه ها با رویکرد کاملاً متفاوتی نسبت به گوگل کار می‌کنند.

ادغام کلمات

 

اگر می خواهید کلمات کلیدی میان دم و بلند دم ایجاد کنید، تنوع زیادی برای انتخاب وجود دارد. به منظور اجتناب از نیاز به نوشتن این موارد به صورت دستی، توصیه می کنیم از ابزار ادغام کلمات استفاده کنید. به سادگی عناصر ترکیب کلمات کلیدی خود را در سه فیلد متنی موجود وارد کرده و روی "ادغام!" کلیک کنید تا هر ترکیب احتمالی را مشاهده کنید.

ویژگی ها:
  • ایجاد انواع ترکیب ها از کلمات کلیدی
ابزار کلمات کلیدی آمازون
 amazon tool

 

اگر از کلمات کلیدی برای تجارت الکترونیکی استفاده می کنید، نباید تحقیقات کلمات کلیدی خود را به منابع موتورهای جستجو محدود کنید. برای مدیران فروشگاه های آنلاین، رفتار جستجو در آمازون - موفق ترین پلتفرم خرید آنلاین در آمریکا - مورد توجه خاصی است. سازنده ابزار SEO SISTRIX یک پایگاه داده کلمات کلیدی برای آمازون ایجاد کرده است که شامل چندین میلیون جستجوی آمازون است. هر ورودی کلمه کلیدی ذکر شده دارای ترکیبات معمولی و متوسط قیمت فروش و همچنین میانگین تعداد بررسی ها برای نوع محصول است که در پشت کلمه کلیدی مورد نظر نهفته است. به این ترتیب، می توانید اصطلاحات رایج را شناسایی کرده و دریابید که کدام محصولات بیشتر مورد توجه هستند. شما می توانید حداکثر 25 کلمه کلیدی در روز را بدون ثبت نام بررسی کنید.

ویژگی ها:
  • تولید کلمات کلیدی برای تجارت الکترونیکی
  • اطلاعاتی در مورد پتانسیل مالی کلمات کلیدی
  • تحلیل بازار

ابزارهایی که رایگان نیستند!

البته، جایگزینی برای ابزارهای کاوش کلمات کلیدی ذکر شده در بالا وجود دارد که برخی از آن ها هزینه خدمات خود را دریافت می کنند. اما بیشتر این ها طیفی از عملکردها را ارائه می دهند که فراتر از کاوش‌های واقعی کلمات کلیدی است و معمولاً همه جنبه های بهینه سازی موتورهای جستجو را پوشش می دهد. هزینه های این خدمات معمولاً بسیار زیاد است، بنابراین آن ها را برای پروژه های وب بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می دهند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی: رایگان و بسیار مفید

کاوش جامع کلمات کلیدی یک فرآیند پیچیده است. تعداد ترکیب کلمات کلیدی احتمالی بسیار زیاد است و ایجاد مجموعه کلمات کلیدی بسیار وقت گیر است. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به ساده سازی این کار و به حداقل رساندن حجم کار کمک می کند. اگر هنوز هیچ ابزار تحقیق کلمه کلیدی را امتحان نکرده اید، باید چند مورد از مواردی را که در بالا لیست کردیم را امتحان کنید. به سرعت خواهید دید که آن ها چقدر می توانند تأثیر مثبتی بر کیفیت عبارات جستجوی شما داشته باشند. هنگامی که ابزارهای مناسب را پیدا کردید، گام بعدی شما توسعه استراتژی کلمه کلیدی مناسب است.

ما برای راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی شما یک پیشنهاد ویژه داریم
افزایش بازدید و جذب گروه هدف با بهینه سازی پلتفرم فروشگاهی آتی استور
آتی استور

پلتفرم فروشگاهی آتی‌استور برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه، فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

اشتراک گذاری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

برای ثبت دیدگاه، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Captcha