مهم ترین ابزارهای گوگل برای سئوی فروشگاه های اینترنتی در یک نگاه

فاطمه دهنوی | بلاگ آتی استور | 289

وقتی صحبت از موضوع بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می شود، ناخود آگاه نام گوگل بر سر زبان ها ظاهر می شود. این غول موتور جستجو با بیش از 68 درصد سهم از بازار ایالات متحده، برای حوزه سئو بسیار مهم می باشد. تقریباً همه اقدامات سئو با هدف بهتر دیده شدن نتایج جستجوی گوگل انجام می شود. بعد از گوگل، موتورهای جستجو مانند Bing و Yahoo به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. خوش بختانه گوگل ابزارهای رایگان زیادی را ارائه داده است که مدیران سایت و توسعه دهندگان می توانند از آن ها استفاده کنند. در اینجا خلاصه ای از بهترین ابزارهای Google SEO را با هم مرور می کنیم.

مهم ترین ابزارهای گوگل برای سئوی فروشگاه های اینترنتی در یک نگاه

Google Search Console

این ابزار که با نام Google Webmaster Tool نیز شناخته می شود، اطلاعات کاملی درباره نحوه طبقه بندی گوگل از یک وب سایت ارائه می دهد. این اطلاعات به صاحبان سایت نشان می دهد که کدام قسمت از سایت آن ها قابل بهبود است. هم چنین تجزیه و تحلیل های سایت در فرایند های زمانی مختلف، به صاحبان سایت کمک می کند تا تحولات گذشته خود را در مرحله بعدی از زمان بسنجد و در صورت نیاز آن ها را بهبود بخشد. این ابزار همچنین به شما امکان می دهد نقشه سایت فعلی خود را به گوگل ارسال کنید. Google Search Console به طور کلی موارد زیر را ارائه می دهد:

شناسایی خطا هایی که توسط موتور جستجو هنگام خزیدن (crawling) یافت می شود.

وضعیت رتبه بندی سایت (indexing)

سوالات جستجوی کاربران

توسعه کلمات کلیدی

مشخصات بک لینک ها

 

Google Analytics

Google Analytics یکی از ابزار های Google SEO برای تجزیه و تحلیل حرفه ای وب است که تقریباً همه صاحبان وب سایت از آن استفاده می کنند. تجزیه و تحلیل گسترده داده های کاربر درک ترافیک وب سایت را برای شما امکان پذیر می کند. می توانید بفهمید کدام پرسش جستجو و کلمات کلیدی، بازدید کننده بیشتری را به سایت شما آورده است، بازدیدکنندگان چه مدت در هر صفحه از سایت مانده اند و چه موقع از آن خارج شده اند. ویژگی عملی Real-Time کمک بیشتری برای تجزیه و تحلیل داده ها می کند. از این طریق می توانید دقیقاً ببینید که یک فعالیت چه تأثیری در ترافیک دارد. برای استفاده از این ابزار، ابتدا باید یک کد رهگیری در وب سایت Google Analytics ایجاد کنید و سپس آن را در کد وب سایت خود وارد کنید.

 

Google Keyword Planner

Google’s Keyword Planner ابزاری رایگان برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل عبارات مورد جستجو است. با کمک این ابزار می توانید کلمات کلیدی جدید پیدا کرده و پارامترهای مهم مربوط به میزان ارتباط و میزان جستجو را بازیابی کنید. کاربران همچنین می توانند:

آمار جریان را ببینید

لیست کلمات کلیدی را ایجاد و بهم مرتبط کنند

پیشنهادات و بودجه های رقابتی مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنند

 

Google Cache

Google Cache در واقع یک ابزار Google SEO نیست. بلکه یک ویژگی اضافی تا حدودی پنهان جستجوی گوگل است. Google Cache به شما این امکان را می دهد که یک وب سایت را در نسخه فقط متن مشاهده کنید. وقتی همه تصاویر، انیمیشن ها و طرح ها حذف بشوند، نسخه باقیمانده همان چیزی است که برای خواندن Google Crawler استفاده می شود. این ویژگی ها به کاربر کمک می کند تا چگونگی تفسیر موتور جستجو از پیمایش، قالب بندی و تصاویر موجود در یک صفحه را درک کند.

نحوه استفاده از ویژگی Cache:

وب سایت خود را با استفاده از Google جستجو کنید.

در نتایج جستجوی ارگانیک، یک فلش کوچک سبز رنگ بعد از URL پیدا خواهید کرد.

روی پیکان کلیک کنید و گزینه "cached" را انتخاب کنید.

در صفحه نمای کلی، روی "نسخه فقط متن (text-only version) کلیک کنید و به نمای متنی خالص تبدیل شوید.

 

Google Suggest

google-keyword-planner

درست مثل ویژگی گوگل کش، Suggest نیز در واقع یک ابزار Google SEO نیست. این ویژگی از استاندارد های گوگل و رایگان است. به کمک این ابزار فقط با تایپ کردن چند حرف در نوار جستجو، گوگل می تواند آنچه را که جستجو می کنید حدس بزند. ویژگی تکمیل خودکار عبارت را با پیشنهادات جستجوی مربوطه به پایان می رساند. این پیشنهادات براساس فرکانس جستجو، رفتار جستجو و اصطلاح جستجو است. افرادی که مسئول سئو هستند می توانند این پیشنهادات جستجو (که معمولاً کلمات کلیدی بلند هستند) را در تحقیقات کلمات کلیدی خود بگنجانند.

 

Google Trends

Google Trends منبع مهمی برای محتوایی است که علاقه خواننده را به خود جلب می کند، زیرا این ابزار نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته بیشتر به جستجوی کدام موضوعات پرداخته شده است. تعداد این مقالات خبری بسته به کشور یا گروه قابل درخواست و فیلتر است. این ابزار بیشتر به کاربران امکان می دهد تا به صورت انتخابی عبارات را جستجو کرده و میزان محبوبیت آن ها را مشاهده کنند. هدف از این عملکرد تسهیل جستجوی موضوع، شناسایی روندها و ایجاد یک پروفایل بک لینک قوی از طریق انتشار مطالب جالب است. وقتی محتوای یک وب سایت به روز و مفید باشد، هم احتمال رتبه بندی بهتر و هم امکان پیوند سایت های دیگر به سایت شما را افزایش می دهد.

 

Google Mobile Friendly Test

از زمان معرفی Mobile-Friendly، روش بهینه سازی سایت برای دستگاه های تلفن همراه، مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها، می تواند به طور رسمی در رتبه بندی جستجوهای تلفن همراه تأثیر بگذارد. Google یک آزمایش دوستانه برای موبایل ارائه می دهد که در آن می توانید بررسی کنید آیا سایت شما برای نمایش در تلفن همراه بهینه شده است یا خیر و آیا با دستورالعمل های گوگل مطابقت دارد یا خیر. انجام بررسی موبایلی Google SE ساده است: فقط URL را وارد کنید و گوگل بررسی می کند که سایت برای تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی چقدر کاربرپسند است.

 

Google PageSpeed

از ابزار PageSpeed می توان برای ارزیابی عملکرد یک وب سایت و بهبود سرعت آن استفاده کرد. این ویژگی ها برای سایت های دسکتاپ و موبایل موجود است. پیشنهادات برای بهبود عملکرد سایت (به عنوان مثال کاهش اندازه حجم جاوا اسکریپت) در لیست اولویت بندی خواهد شد. بسیاری از ویژگی های دیگر متعلق به Google Developer Tools وجود دارد که به شما کمک می کند ویژگی ها و برنامه های افزودنی را در سایت خود ادغام کنید مانند پلاگین های رسانه های اجتماعی، API ها، Google Maps ،YouTube و بازی های تعاملی.

 

ما برای راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی شما یک پیشنهاد ویژه داریم
همراه با بهینه سازی برای افزایش رتبه فروشگاه شما در گوگل
آتی استور

پلتفرم فروشگاهی آتی‌استور برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه، فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

اشتراک گذاری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

برای ثبت دیدگاه، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Captcha