فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید: بهبود رتبه بندی گوگل با SEO

فاطمه دهنوی | بلاگ آتی استور | 293

از آنجا که بسیاری از کاربران، محصولات مورد نظر خود را از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو مانند Bing و Yahoo جستجو می کنند، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به دسترس پذیری بیشتر و افزایش مشتریان فروشگاه آنلاین کمک می کند. هرچه فروشگاه شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، بهتر دیده خواهید شد و مشتریان بیشتری جذب فروشگاه شما می شوند. در ادامه به نکاتی که به بهبود وب سایت فروشگاه اینترنتی شما کمک می کند را اشاره می کنیم.

فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید: بهبود رتبه بندی گوگل با SEO

از طریق گوگل به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید

فروشگاه آنلاین را برای گوگل بهینه کنید

گوگل محبوب ترین موتور جستجو در جهان است که 64 درصد کل جستجو ها را به خود اختصاص داده است. این واقعیت به تنهایی اهمیت بهینه سازی فروشگاه آنلاین شما برای گوگل را نشان می دهد. بهتر است در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مشخص شده تا حد ممکن بالاترین رتبه را داشته باشید. اگر می خواهید فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید، باید با معیارها و الگوریتم های گوگل آشنا شوید و هنگام ایجاد وب سایت خود به آن ها پایبند باشید.

گوگل دارای یک سیستم خودکار است که می تواند سایت های خوب را از بد تشخیص دهد. برای تصمیم گیری فقط به محبوبیت یک وب سایت اعتماد نمی کند. موتور جستجو حتی می تواند کیفیت یک متن را قضاوت کند؛ نکات دستوری، در نظر گرفتن مواردی مانند خوانایی آسان و تراکم کلمات کلیدی. یک متن آموزنده و خوش ساختار می تواند به بهبود رتبه سایت توسط گوگل کمک کند. گوگل برای بهینه سازی بیشتر نتایج جستجو، در فواصل منظم سیستم رتبه بندی خود را تغییر و ارتقاء می دهد. از طریق سئو می توانید رتبه بندی فروشگاه اینترنتی خود در گوگل را بهبود ببخشید.

پیمایش، طراحی و محتوا

فقط تولید محتوا نیست که باید به خوبی انجام شود تا فروشگاه اینترنتی شما از نظر سئو مناسب باشد. یک ساختار کامل و واضح نیز نقش موثری در سئو دارد. آیا کاربران آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا خواهند کرد؟ آیا آن ها نکاتی برای اطلاعات بیشتر دریافت می کنند؟

عامل تعیین کننده دیگر برای رتبه بندی، نتیجه مورد انتظار برای کاربران است. طراحی واکنشگرا، یکی دیگر از معیارهای مهم است که به چگونگی عملکرد یک وب سایت در دستگاه های مختلف (تلفن همراه) مربوط می شود و همچنین بر رتبه بندی سایت تأثیر زیادی دارد.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه بهینه سازی فروشگاه آنلاین خود آورده ایم:

  • به طراحی وب سایت واکنشگرا (Responsive Design) یا سازگاری با موبایل توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای آموزنده و خوش ساختاری دارید. آنچه برای مشتری خوب است برای گوگل نیز مفید است.
  • نظرات مشتریان (Customer Reviews) را در سایت خود نمایش دهید. این راه، موثرترین روش برای افزایش رتبه بندی فروشگاه قابل اعتماد است.
  • متن های مفید و متناسب (Well-Structured) با محصول را در محتوای خود بگنجانید. بسته به نوع محصول، محتوای شما می تواند شامل جداول یا لیست ها باشد و باید توسط عناوین فرعی تقسیم شود.
  • محتواهای چندرسانه ای (MultiMedia) مانند فیلم های محصول نیز توسط گوگل مورد استقبال قرار می گیرند.
محتوایی با ارزش افزوده

عبارات مهم در جستجو

همیشه مطمئن شوید که متن های مرتبط با محصول شما دارای کلمات کلیدی هستند. یک تحقیق درباره کلمات کلیدی انجام دهید و بررسی کنید کدام عبارات مربوط به فروشگاه شما بیشتر جستجو می شوند. Google Keyword Planner از AdWords ابزاری مفید برای انجام این کار است. شما می توانید از قابلیت پیشنهاد خودکار (Google Suggest) برای یافتن ترکیبات کلمات کلیدی که به طور مکرر جستجو می شوند نیز استفاده کنید.

علاوه بر کلمات کلیدی، سایر مولفه های وب سایت نیز وجود دارد که برای رتبه بندی فروشگاه شما در گوگل مهم هستند:

توضیحات محصول (Product Descriptions)

تحت هیچ شرایطی نباید توضیحات و توصیفات محصول خود را از وب سایت دیگری کپی، حتی اگر وب سایت تامین کننده باشد. اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از وب سایت شما حاوی محتوای جداگانه، منحصر به فرد و بدون نسخه تکراری باشد.

لینک های داخلی (Internal Linking)

لینک های داخلی به کاربران کمک می کند تا همه زیرصفحه های وب سایت شما را پیدا کنند. پیاده سازی هوشمندانه لینک های داخلی در متن شما باعث می شود که گوگل مهم ترین ویژگی های خود را پیدا کند.

متن های جایگزین (Alt Text)

گوگل یکی از طرفداران وب سایت هایی است که دارای تصاویر هستند، اما فراموش نکنید که متن alt (متن توضیحات) را به تصویر اضافه کنید. گوگل تنها می تواند متن alt را بخواند و نه فایل تصویر را. همچنین داشتن متن alt به این معنی است که گوگل می تواند تصاویر محصولات شما را در جستجوی تصویر نشان دهد.

نمایش سازگار با موبایل (Mobile Campatible Display)

برای جلوگیری از مشکلات صفحه نمایش برای کاربران دستگاه های تلفن همراه، طراحی و ساختار دهی به فروشگاه آنلاین خود بر اساس اصول طراحی وب سایت واکنشگرا (Responsive Design) بسیار مهم است. این کار به کاربرپسندی و تنظیم خودکار در تلفن هوشمند یا تبلت کمک می کند.

سازگاری با موبایل

نتیجه گیری: صاحبان فروشگاه های آنلاین باید وب سایت خود را مطابق با اصول و معیارهای سئو طراحی کنند

برای اینکه فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید، باید بر روی سئو فروشگاه خود وقت بگذارید و کار کنید. از آنجا که این کار شانس شما را برای جذب مشتری جدید افزایش می دهد، معمولاً در کمترین زمان نتیجه می دهد. قطعا به کارگیری SEO، در رشد و توسعه تجارت الکترونیکی شما بسیار موثر است.

ما برای راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی شما یک پیشنهاد ویژه داریم
افزایش بازدید و جذب مشتریان جدید با بهینه سازی پلتفرم فروشگاهی آتی استور
آتی استور

پلتفرم فروشگاهی آتی‌استور برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه، فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

اشتراک گذاری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

برای ثبت دیدگاه، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Captcha