تجارت الکترونیکی موفق: 8 نکته برای بازاریابی فروشگاه آنلاین

فاطمه دهنوی | بلاگ آتی استور | 312

هر ساله استراتژی های جدیدی در دنیای بازاریابی طراحی می شوند و ایده های قدیمی تغییر شکل می دهند. صاحبان فروشگاه های اینترنتی باید ترکیب ایده آل بازاریابی را که برای آن ها مفید است پیدا کنند. استراتژی های بازاریابی توسط کسب و کارهای مختلف برای جلب توجه مشتریان و همچنین آگاهی بخشی به آن ها درباره ویژگی ها، مشخصات و مزایای محصولات، مورد استفاده قرار می گیرند.

تجارت الکترونیکی موفق: 8 نکته برای بازاریابی فروشگاه آنلاین

هر ساله استراتژی های جدیدی در دنیای بازاریابی طراحی می شوند و ایده های قدیمی تغییر شکل می دهند. صاحبان فروشگاه های اینترنتی باید ترکیب ایده آل بازاریابی را که برای آن ها مفید است پیدا کنند. استراتژی های بازاریابی توسط کسب و کارهای مختلف برای جلب توجه مشتریان و همچنین آگاهی بخشی به آن ها درباره ویژگی ها، مشخصات و مزایای محصولات، مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه به 8 نکته مهم در استراتژی بازاریابی یک تجارت الکترونیکی موفق اشاره خواهیم کرد:

1. بر روی سئو تمرکز کنید

بازدید از موتورهای جستجو یکی از مهم ترین راه های خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی است. وقتی نوبت به سئو می رسد، عوامل مختلفی در این امر نقش دارند: پیاده سازی فنی، ساختار مفهومی سایت، محتوا، لینک ها و بهینه سازی کلمات کلیدی. اقدامات سئو تأثیر ماندگاری بر قابلیت مشاهده و بازدید دارند هر بازاریاب آنلاین باید از پایبندی به دستورالعمل های Google اطمینان حاصل کند. اگر به این دستورالعمل ها پایبند نباشید، ممکن است در نهایت با رتبه پایین تر و میزان ترافیک کمتری روبرو شوید.

2. به نسخه موبایل فکر کنید

تجارت از طریق موبایل به قدری قابل توجه شده است که برای بسیاری از مردم زندگی بدون آن قابل تصور نیست. تجارت سیار عامل اصلی رشد فروش در تجارت الکترونیکی است زیرا 30٪ از کل تجارت در سال 2015 را تشکیل می دهد. در همان سال، فروش تجارت از طریق موبایل در جهان به 104 میلیارد دلار رسید که 39٪ بیشتر از سال قبل بود. این ارقام ثابت می کند که بهینه سازی وب سایت خود برای کاربران موبایل برای یک فروشگاه آنلاین، رقابتی مفید است.

3. USP ی خود را بشناسید و به آن اولویت دهید

تجزیه و تحلیل رقبا اولین قدم برای ورود قوی و موفق در بازار است. این تحلیل سنگ بنای بازاریابی فروشگاه آنلاین است. فروشگاه ها باید (Unique Selling Point) USP (نقطه فروش منحصر به فرد) خود را در اولویت قرار دهند، زیرا متقاعد کننده ترین ویژگی منحصر به فرد کسب و کار شماست. برای جلب مشتری نیازی به پایین ترین قیمت ندارید. برای متمایز بودن در رقابت، می توانید ارسال رایگان یا سریع تر یا خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید.

4- از توصیه ها و نظرات مشتریان استفاده کنید

پایگاه مشتریان موجود فروشگاه شما، پایه و اساس بازاریابی ارجاعی شما را تشکیل می دهد. فقط خریداران راضی، شما را به مشتریان احتمالی توصیه و پیشنهاد می کنند. به همین دلیل سرمایه گذاری در تقویت ارتباط با مشتریان و افزایش رضایت مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. حمایت و پشتیبانی از مشتری تأثیر مثبتی در مشتریان شما خواهد داشت. حتی پس از اتمام خرید، شرکت ها می توانند بر رضایت مشتری مثلاً با کارت تبریک، هدایای تبلیغاتی و تخفیف تأثیر بگذارند.

ما برای وفاداری و ارتباط بهتر با مشتریان کسب و کار شما یک پیشنهاد ویژه داریم
جذب مشتریان جدید و افزایش فروش با پلتفرم باشگاه مشتریان آتی کلاب
آتی کلاب

پلتفرم باشگاه مشتریان آتی‌کلاب برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در یک محیط جذاب و کاربردی، با مشتریان فعلی خود در ارتباط باشید و نیز با طرح های انگیزشی مختلف، مشتریان جدید جذب نمایید و با قدردانی از فعالیت ها و ارتباط آن ها با کسب و کار شما، آن ها را به مشتریان وفادار و همیشگی تبدیل نمایید.

5. استراتژی کامل محتوا داشته باشید

اگر محتوای مربوطه را ارائه دهید و گروه های خاصی را مورد هدف قرار دهید، پس همیشه می توانید مشتریان را در مکان مناسب چرخه حیات مشتری انتخاب کنید. این چرخه فرآیند را از اولین نقطه تماس مشتریان و شرکت (معمولاً از طریق تبلیغات) تا پایان رابطه تجاری شرح می دهد. اگر از طریق اطلاعات مفید علاقه مشتریان را برانگیزید، محصول شما به حوزه توجه آن ها منتقل می شود. محتوای بهینه شده به شما کمک می کند تا گروه های خاصی را مورد هدف قرار دهید. با استفاده از استراتژی محتوای مناسب، می توانید محصول خود را متناسب با نیازهای مشتریان تنظیم کرده و اصطلاحاً آن را ملموس کنید. می توانید از این سطح شخصی که ایجاد شده است برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید. وقتی نوبت به سئو می رسد، محتوای خوب منجر به یک رتبه بالاتر، دامنه وسیع تر و نرخ تبدیل بهتر می شود.

6. مشتریان بالقوه را به سرنخ تبدیل کنید

بازاریابی آنلاین همیشه با عقد قرارداد یا خرید و تحویل یک محصول به پایان نمی رسد. بعضی اوقات این تازه شروع ارتباط با مشتری خواهد بود، مخصوصاً وقتی مشتری در ابتدای فرآیند به دنبال کسب اطلاعات است. این روش برای ارتباط با افرادی است که هنوز تصمیمی برای خرید نگرفته اند اما به دنبال محصول یا خدمت مورد علاقه خود هستند. به عنوان مثال می توانید با ارائه گزینه ثبت نام در خبرنامه به مشتریان بالقوه، با آن ها تماس بگیرید یا می توانید با استفاده از مطالب و تبلیغات متناسب، با آن ها ارتباط برقرار کنید.

7. قابلیت استفاده و فرآیندها را آسان تر و بهینه تر کنید

تکنیک های بازاریابی شما باید به گونه ای باشد که مشتریان بالقوه را به فروشگاه شما ترغیب کند و از سرخوردگی آن ها و خارج شدن از سایت بدون خرید، جلوگیری کند. بنابراین صاحبان فروشگاه های اینترنتی باید همواره سایت و فرآیند های آن ها را از نظر قابلیت استفاده بررسی کنند. عوامل ناامید کننده مشتریان معمولا شامل زمان بارگیری بیش از حد، طراحی ظاهری نامناسب و فرآیندهای طولانی و پیچیده است. نوع تشکیلسبد خرید و روش های پرداخت دو ضعف مکرر دیگر هستند.

8- از تبدیل مخاطب به مشتری، اطمینان حاصل کنید

بعد از اینکه قابلیت استفاده از فروشگاه خود را بهینه کردید، می توانید یک قدم جلوتر بروید و عناصر هدفمند را ترکیب کنید، که باعث تشویق مشتریان می شوند. همچنین داشتن یک نشان امنیتی و همچنین رتبه بندی و بازبینی مشتری ایده خوبی است. قرار دادن نشان ها و نمادها در صفحات سفارش، کیفیت و قابل اعتماد بودن فروشگاه را به بازدید کننده نشان می دهد.

همه چیز با سادگی و کیفیت آغاز می گردد..

قبل از اینکه میزان بازدید بیشتر شود یا نرخ تبدیل بالا را به عنوان هدف تعیین کنید، به عنوان یک صاحب فروشگاه ابتدا باید مطمئن شوید که اقدامات بازاریابی تجارت الکترونیک شما تاثیر گذار باشد. علاوه بر سیستم فروشگاهی خوب و عملکرد بهینه، فروشگاه شما نیز باید کاربر پسند باشد. اگر بودجه خود را صرف ارتقاء SEO، یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی مختلف بدون آماده سازی مناسب کنید، به نتیجه قابل توجهی نخواهید رسید. محتوای فروشگاه و کیفیت آن از اولویت اصلی برخوردار است. تنها در صورت وجود این موارد می توان استراتژی بازاریابی عینی را دنبال کرد.

ما برای راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی شما یک پیشنهاد عالی داریم
آتی استور

پلتفرم فروشگاهی آتی‌استور برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه، فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

اشتراک گذاری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

برای ثبت دیدگاه، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Captcha