تاکتیک ها و ابزارهایی برای رشد استراتژی تجارت الکترونیکی از طریق شبکه های اجتماعی

فاطمه دهنوی | بلاگ آتی استور | 439

شبکه های اجتماعی به تکامل خود ادامه می دهند و رشد چشمگیر تجارت الکترونیکی در سال جاری فرصت های بیشتری را برای افزایش تجارب در استفاده از تجارت اجتماعی در اختیار کسب و کارها قرار داده است. اما برای موفقیت در تجارت اجتماعی، مدیران بازاریابی دیجیتال باید استراتژی مشخصی داشته باشند و از کانال های مناسب برای ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

تاکتیک ها و ابزارهایی برای رشد استراتژی تجارت الکترونیکی از طریق شبکه های اجتماعی

یکی از مواردی که همیشه مردم را به سمت رسانه های اجتماعی جذب کرده است نحوه ادامه رشد و تکامل آن است. در طول 20 سال گذشته شاهد تغییر چشمگیری از بروزرسانی های ساده و متنی رسانه های اجتماعی، به سمت محتواهای تصویری بوده ایم که با رشد روزافزون این نوع از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و اسنپ چت، تجارت اجتماعی رونق بیشتری یافته است.

سیستم عامل های تجارت الکترونیکی

جالب است بدانید که چگونه روند تکامل رسانه های اجتماعی باعث شده است تا نوآوری در شبکه های اجتماعی، چیزی فراتر از برقراری ارتباط با دوستان و خانواده باشد. تأثیر و رشد رسانه های اجتماعی به این معنی است که برند ها در حال حاضر سهم بیشتری در آنچه در همه کانال ها می بینیم، دارند. و آنچه توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است، توانایی دسترسی و خرید محصولات در محیط های مختلف دیجیتال است.

رشد تجارت الکترونیکی

یکی از نتایج همه گیری جهانی کووید در سال جاری، رشد سریع تجارت الکترونیکی بوده است. تغییر در رفتار مصرف کننده ها و گرایش آن ها به خرید آنلاین بیشتر شده است و بدون شک این موضوع بر تجارت اجتماعی تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین مهم است که مدیران بازاریابی دیجیتال از این فرصت استفاده کرده و ببینند که چگونه می توانند تجربه خرید را برای مشتریان خود در همه رسانه ها، از جمله شبکه های اجتماعی افزایش دهند.

تجارت-الکترونیکی-رشد-اجتماعی

روی محصولات محبوب و کم هزینه تمرکز کنید

اگرچه مردم به خرید در شبکه های اجتماعی علاقه مند هستند، اما دلیل اصلی حضور افراد در اینستاگرام، فیس بوک یا توییتر برای دیدن عکاس ها و محتواهای مورد علاقه شان، گفت و گو با دوستانشان یا دیدن موارد پرطرفدار در اخبار می باشد. بنابراین کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال تصمیم گیری های بزرگ برای خرید نیستند. برای کمک به کاهش حساسیت خرید کاربران، تصمیم گیری برای آن ها را آسان تر کنید و محصولات کم هزینه ای را که می دانید قبلاً عملکرد خوبی داشتند، به کاربران ارائه کنید.

یک تجربه خرید در فیس بوک ایجاد کنید

یکی از ویژگی های عالی استفاده از فیس بوک برای تجارت اجتماعی این است که فروشگاه های فیس بوک قابلیت شخصی سازی دارند، بنابراین می توانید تجربه ای متناسب با نام تجاری خود ایجاد کنید. شما می توانید فونت ها، رنگ ها و تصاویر را سفارشی کنید و کاتالوگ موجود محصولات را از وب سایت خود وارد کنید. فروشگاه های فیس بوک همچنین به شما امکان می دهد از طریق دیگر پلتفرم های فیس بوک با مشتریان ارتباط برقرار کنید، به این معنی که می توانید از طریق واتس اپ، مسنجر یا اینستاگرام با مشتریان در ارتباط باشید و به سوالات آن ها پاسخ دهید و یا خدمات پشتیبانی ارائه دهید.

فروشگاه فیس بوک

با استفاده از اینستاگرام یک فروشگاه اجتماعی بصری ایجاد کنید

به گفته اینستاگرام، 60٪ از کاربران محصولات خود را در شبکه اجتماعی پیدا می کنند. کاربران می گویند وقتی از محصولی که می دیدند، خوششان می آمد بلافاصله اقدام به خرید آن می کردند. بنابراین لازم است که به خرید اینستاگرام نیز توجه کنید (ابتدا باید فروشگاه فیس بوک را راه اندازی کنید؛ زیرا فروشگاه اینستاگرام شما اطلاعات را از فهرست فیس بوک شما به دست می آورد). یکی از مزیای اینستاگرام برچسب های خرید است که به شما این امکان را می دهد تا محصولات موجود در کاتالوگ خود را هم در استوری های اینستاگرام و هم در خبرخوان برجسته کنید، این امکان باعث می شود تا افراد بلافاصله اطلاعات بیشتری درباره محصول و نحوه خرید آن مشاهده کنند.

فروشگاه اینستاگرام

فرصت های تجارت اجتماعی برای سال 2021

دلایل زیادی وجود دارد که برند ها به تجارت اجتماعی توجه می کنند که ما در اینجا سه مورد آن را ذکر می کنیم:

1. در بهترین مکان و زمان به مصرف کنندگان دسترسی پیدا می کنند

در حال حاضر استفاده از شبکه های اجتماعی با هدفی فراتر از معاشرت با دوستان و خانواده می باشد. بسیاری از پلتفرم ها از جمله اینستاگرام، به عنوان موتور جستجوی برند ها عمل می کنند. کاربران در رسانه های اجتماعی اقدامات مختلفی را انجام می دهند، از جمله جستجوی محصولات مورد نظر خود، ارسال پیام مستقیم به دوستان برای چت، که در حین انجام این کار ها، برند ها مشتریان خود را پیدا می کنند و خود را در دسترس مصرف کنندگان قرار می دهند.

2. یک تجربه خرید آسان برای مشتریان ایجاد می کنند

هر مرحله اضافی در فرآیند خرید فرصتی برای مشتری احتمالی است تا نظر خود را تغییر دهد و او را از ادامه خرید منصرف کند. ایجاد یک تجربه یکپارچه برای خریداران با کاهش نقاط حساسیت و لغزش و ارائه گزینه های خرید مستقیم، اعتماد به نفس مصرف کنندگان را افزایش می دهد و منجر به فروش بیشتر می شود.

3. از رونق تجارت الکترونیکی استفاده می کنند

همانطور که قبلا هم گفتیم، در تجارت الکترونیکی در دنیای دیجیتال شاهد رشد چشمگیری هستیم و بخش عمده ای از مصرف کنندگان به خرید آنلاین عادت دارند.

اگر به تازگی وارد تجارت اجتماعی شده اید، پلتفرم هایی از جمله فیس بوک و اینستاگرام، مکان های خوبی برای شروع تجارت اجتماعی هستند. و برای کسب و کارهایی که قصد دارند گام بعدی را بردارند باید نوآوری های جدید، مانند chatbot ها را مورد استفاده قرار دهند و به شما در صرفه جویی در وقت، هزینه و ایجاد اعتماد بیشتر در مصرف کنندگان کمک کنند.

ما برای راه اندازی کسب و کار تجارت الکترونیکی شما یک پیشنهاد عالی داریم
آتی استور

پلتفرم فروشگاهی آتی‌استور برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه، فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

آتی رایان را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

آتی رایان را در اینستاگرام دنبال کنید آتی رایان را در توییتر دنبال کنید آتی رایان را در لینکدین دنبال کنید آتی رایان را در تلگرام دنبال کنید آتی رایان را در واتس اپ دنبال کنید

اشتراک گذاری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

برای ثبت دیدگاه، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Captcha