15 نکته بازاریابی در اینستاگرام برای تجارت الکترونیکی شما

فاطمه دهنوی | بلاگ آتی استور | 231

اگر می خواهید برند خود را به سرعت گسترش دهید در کنار توجه به SEO، بهترین انتخاب شما تمرکز بر شبکه های اجتماعی است. قدرت شبکه های اجتماعی این امکان را به شما می دهد تا به مکانی که مشتری های بالقوه شما هستند بروید، توجه آن ها را جلب کرده و سپس آن ها را از فروشگاه یا محصولات خود آگاه سازید.

15 نکته بازاریابی در اینستاگرام برای تجارت الکترونیکی شما

در اینجا لیستی از نکات قابل اجرا در بازاریابی اینستاگرام و در مورد روش های مختلفی که می توانید دنبال کنندگان خود را افزایش داده و نام تجاری آنلاین خود را با استفاده از اینستاگرام گسترش دهید، آورده شده است.

1. به دنبال تصاویری باشید که به شما در ایجاد یک برند تجاری قوی کمک می کنند

برند تجاری قوی

ابتدا یک لیست کوتاه از رقبای خود تهیه کنید. بعد از اینکه صفحات رقبای خود را پیدا کردید، به کاری که آن ها انجام می دهند نگاهی بیندازید. تصاویر آن ها چگونه درباره نام تجاری آن ها صحبت می کند؟ سپس آنچه را که نظر شما را جلب می کند، یادداشت کنید. بعد از اینکه به صفحات دیگر افرادی که فروشگاه هایی مثل شما را اداره می کنند، نگاه کردید، می توانید در پست های اینستاگرام خود ایده ای بهتر از آنچه برای آن ها کار می کند و نوع ظاهر و احساسی که می خواهید داشته باشد، بگیرید. هم چنین آخرین استوری اینستاگرام آن ها را نیز بررسی کنید.

2. با طراحی تصاویر مناسب، یک هویت بصری برای برند تجاری خود ایجاد کنید

هویت بصری

تصاویر منظم و ساختار یافته، بخشی مهمی در ایجاد اعتماد و جذب دنبال کنندگان است. روش های زیادی برای ایجاد این گونه تصاویر وجود دارد:

  1. تصاویری سازگار و متناسب ایجاد کنید
    • اندازه تصویر شبکه اجتماعی را انتخاب کنید
    • تصویر خود را به عنوان راهنمای برند خود در IG (Instagram) نامگذاری کنید.
    • قلم ها و رنگ هایی را که در پست های خود استفاده خواهید کرد را لیست کنید.
  2. یک طرح رنگی داشته باشید
  3. شما می توانید از Google Chrome و Firefox Extension به نام، ColorZilla برای تجزیه و تحلیل رنگ های وب سایت خود استفاده کنید و رنگ ها را به راحتی از آنجا بگیرید.

3. مخاطبان خود را از طریق پست های زیبا و الهام بخش جذب کنید

تصاویر الهام بخش

همه مردم عاشق عکس خوب هستند. بهترین عکس ها، عکسی است که هنر احساسات را برمی انگیزد. بنابراین انتخاب تصاویر شما حیاتی هستند و شما باید هنگام ایجاد آن ها برای آگاهی از برند تجاری، به آن ها توجه بسیار داشته باشید.

4. برای گسترش نام تجاری خود از هشتگ ها مناسب استفاده کنید

هشتگ

اگرچه اینستاگرام یک بستر رسانه ی اجتماعی است، اما به عنوان یک موتور جستجو هم استفاده می شود. در حالی که گوگل از کلمات کلیدی به عنوان بخشی از رتبه بندی خود استفاده می کند، اینستاگرام از هشتگ هایی استفاده می کند که می توان به راحتی در بخش جستجوی اینستاگرام آن را پیدا کرد. اگر هشتگی را مورد هدف قرار دهید که از محبوبیت کافی برای جستجو برخوردار باشد در این صورت پست شما نیز می تواند به راحتی در نتایج جستجو یافت و حتی به اندازه کافی محبوب شود تا به عنوان یک سایت برتر تبدیل شود. از طرف دیگر، اگر از هشتگ استفاده نکنید، هرگز در نتایج جستجو ظاهر نخواهید شد زیرا اینستاگرام هیچ راهی برای طبقه بندی تصاویر شما نخواهد داشت.استفاده نکردن از هشتگ باعث می شود هر کاری که انجام می دهید وقت تلف شود، بنابراین به خوبی از آن ها استفاده کنید.

5. برای عملکرد بهتر، به خارج از محتوای اینستاگرام هم فکر کنید

به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

به خاطر داشته باشید که اینستاگرام می تواند به سایر پروفایل های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر متصل شود و شما می توانید تصاویر خود را همزمان در این پروفایل ها نیز به اشتراک بگذارید. بنابراین ، شما می توانید به دنبال موارد موردعلاقه در فیس بوک و توییتر نیز بروید تا دسترسی کلی شما به شبکه های اجتماعی افزایش یابد. از پروفایل اینستاگرام خود باید برای برجسته سازی ارزش های برند استفاده شود.

6. از Iconosquare برای ردیابی و گسترش حساب خود استفاده کنید

قانون اینستاگرام

یکی از نکات جالب در مورد Iconosquare این است که اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که باعث می شود به آنچه که در حساب اینستاگرام خود انجام می دهید آگاهی داشته باشید. مثلا به شما یک نمای کلی می دهد که چه محتواهایی بهترین عملکرد را در طول یک ماه داشته است. می تواند تعداد عکس هایی که در ماه / سال ارسال کرده اید و محبوب ترین فیلتر ها و هشتگ های برتر شما را نشان دهد. پس می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و فقط از مواردی که بهترین عملکرد را دارند استفاده کنید. با استفاده از این اطلاعات می توانید تلاش های بازاریابی خود را تنظیم کرده و آن ها را در جهت رشد بهتری قرار دهید.

7. عکاس حرفه ای استخدام کنید

عکاس حرفه ای

اگر وقت ندارید عکس هایی را که ارزش پست کردن دارد، بگیرید، می توانید عکاس استخدام کنید. شما احتمالاً چند نفر را می شناسید که دوست دارند چیزی را به مجموعه کارهایشان اضافه کنند یا به انجام کاری که دوست دارند مشغول شوند. اگر چنین شخصی را پیدا کردید، از او بخواهید یک عکس جالب برای برجسته کردن محصولات شما بگیرد.

8. فیلتر های خاص برای تصاویر را آزمایش کرده و بهترین را استفاده کنید

نمودار فیلترهای اینستاگرام

قبل از ارسال اولین عکس از محصول خود افزودن فیلتر را در نظر بگیرید. مطالعات نشان داده است که از پست های دارای فیلتر بیشتر از پست بدون فیلتر استقبال می شود، بنابراین قبل از ارسال عکس با استفاده از Iconosquare برای اندازه گیری نتایج، چند فیلتر را امتحان کنید تا بدانید کدام یک از آن ها بهتر کار می کند.

9. پست ها را در بهترین زمان ارسال کنید

نمودار ارسال در روز و هفته

در واقع زمان خاصی برای ارسال پست در اینستاگرام وجود ندارد. شما باید برنامه ارسال پست در اینستاگرام خود را بشناسید. طبق مطالعه ای که انجام شده، موثرترین روزها برای ارسال پست، پنجشنبه، جمعه و روز های تعطیل رسمی است. بنابراین با ارسال پست در اینستاگرام، در زمان های خاص میزان عملکرد مردم را بسنجید و سپس مواردی را که موثر نیست کنار بگذارید و به آنچه که مهم هست توجه کنید.

10. هنگام معرفی و برندینگ محصولات خلاق باشید

اینستاگرام TOMS

به راحتی می توانید یک عکس از کالای خود بگیرید، یک فیلتر بر روی آن قرار دهید و پست کنید، اما بهتر است وقتی می خواهید کالایی را برجسته کنید، کمی خلاقیت به خرج بدهید. TOMs این کار را به خوبی انجام داده است. عکس زیر بیش از 15 هزار لایک دریافت کرده است. این شاید مربوط به زمان بندی مناسب آن باشد، اما خلاقیت این عکس تزریق شده رنگی، تاثیر بسیار زیادی در مورد علاقه بودن آن داشته است.

11. عوامل موثر را شناسایی کنید تا بتوانید دسترسی خود را گسترش دهید

عوامل موثر در معرفی برند

یافتن عوامل موثر کار چندان سختی نیست، اما ممکن است زمان بر باشد. با استفاده از تلفن هوشمند یا رایانه خود، یکی از هشتگ های اصلی خود را در اینستاگرام جستجو کنید. به پست های برتر آن هشتگ نگاهی بیندازید و بر روی پست های مختلف موجود در آن کلیک کنید. پس از یافتن عکسی از شخصی که نام تجاری برجسته ای ندارد، حساب او را بررسی کنید. پس از ارزیابی تعداد دنبال کنندگان آن ها و دریافت حس مخاطبانشان، از طریق یک پیام مستقیم با آن ها تماس بگیرید تا در مورد کار با آن ها جویا شوید. یافتن عوامل موثر زمان می برد. پس کمی وقت بگذارید، صبور باشید تا بتوانید بهترین تأثیرگذاران را برای برند خود پیدا کنید.

12. با به اشتراک گذاری مجدد تصاویر، نشان دهید برند معتبری هستید

اشتراک گذاری مجدد

ارسال مجدد محتوای تصویر دیگران و تبلیغات متقابل با دیگران یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای گسترش دنبال کنندگان خود انجام دهید و نشان دهید برند معتبری هستید.

13. با دیگران تعامل کنید تا در معرض دید باشید

لایک و کامنت گذاری

لایک کردن و نظر دادن بهترین راه بعدی شما برای به دست آوردن دنبال کنندگان است. با استفاده از رویکرد مشابه قبلی، محبوب ترین هشتگ های خود را که در پست های خود استفاده می کنید، جستجو کنید تا ببینید چه کسی از آن ها استفاده می کند. تصاویر را مرور کرده و پست های دیگران را لایک کنید. سپس، درباره پست نظر دهید.

14. مسابقات مختلفی اجرا کنید

مسابقه و سرگرمی

اجرای مسابقات می تواند در یک پست بیشتر از سایر پست های شما در طول ماه دنبال کننده داشته باشد. برای اینکه این کار جواب دهد، باید چیزی را قرار دهید که مخاطبان شما بخواهند برنده آن شوند. آیا آن ها محصولات شما را می خواهند یا کارت هدیه؟ آن را مشخص کنید و سپس چگونگی بدست آوردن آن ها را در یک ردیف قرار دهید. بهترین راه برای به دست آوردن دنبال کنندگان این است که ابتدا یک گرافیک شگفت انگیز برای پست خود ایجاد کنید و هدیه خود را اعلام کنید. سپس توضیح دهید که اگر می خواهند برای برنده شدن وارد شوند باید چه مواردی را انجام دهند.

15. از لینک بیو اینستاگرام خود استفاده کنید

لینک بیو

حتماً لینک فروشگاه خود را در منطقه بیو خود اضافه کنید. در حال حاضر، تنها URL های قابل کلیک که می توانید در اینستاگرام قرار دهید در Bio Link شماست. بنابراین سعی کنید URL را در Bio خود اضافه کنید تا دنبال کنندگان به محصولی که آن روز / هفته تبلیغ می کنید، پیوند داده شود. به این ترتیب افراد در جستجوی محصولی که در پست اینستاگرامی خود به دنبال آن می گشتند، گم نمی شوند.

اشتراک گذاری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

برای ثبت دیدگاه، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Captcha