7 گام برای راه اندازی یک کسب و کار تجارت الکترونیک

فاطمه دهنوی | بلاگ آتی استور | 3K

صنعت تجارت الکترونیک به سرعت در حال پیشرفت است و روز به روز میزان علاقه به آن افزایش می یابد. افراد زیادی می خواهند بدانند که چگونه می توانند یک کسب و کار تجارت الکترونیکی راه اندازی کنند. برای دستیابی به هدف و کسب سود، شما باید یک دید بلند مدت برای ساخت دارایی هایتان داشته باشید که ارزش واقعی را برای بازار به ارمغان بیاورد.

7 گام برای راه اندازی یک کسب و کار تجارت الکترونیک

بسیاری از کسب و کارهای تجارت الکترونیک برای جذب نیرو تلاش می کنند، اما سال ها طول می کشد تا همه موارد موجود در این مطلب را فرا بگیرید. شما می توانید از اطلاعات اینجا برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی خود، محافظت قانونی از کسب و کار خود، نظم بخشیدن به امور مالی، بازاریابی و فروش محصولات خود و ساخت و راه اندازی فروشگاه خود استفاده کنید.

گام به گام با راه اندازی یک تجارت الکترونیکی:

1. در مورد مدل های کسب و کار تجارت الکترونیک تحقیق کنید

مدلهای کسب و کار تجارت الکترونیکی

اولین قدم در راه اندازی تجارت الکترونیک، که مهم ترین قدم می باشد شروع تحقیقات در مورد مدل های تجارت الکترونیک است. قبل از راه اندازی فروش آنلاین، باید مدل های مختلف تجاری موجود را پیدا کنید. مدل کسب و کار تجارت الکترونیکی، یک دسته کالای منفرد است که با بازاریابی شرکت های وابسته تکمیل می شود. شما می توانید بازاریابی محتوا را بر روی یک محصول متمرکز کنترل کرده و با کسب درآمد از ترافیک آن، بقیه انرژی خود را بر روی هدایت فروش متمرکز کنید. توصیه می شود که مدل های مختلف تجاری را بیاموزید و از نظر ذهنی آن ها را مقایسه کنید. سپس تصمیم بگیرید که کدامیک از منابع و نقاط قوت بازاریابی شما بهتر است. همچنین، به این فکر کنید که می خواهید کجا بفروشید.

2. تحقیقات تخصصی تجارت الکترونیکی را شروع کنید

تحقیقات بازار تجارت الکترونیکی

برای راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک سودآور، باید جای مناسب خود آن پیدا کنید. انتخاب جایگاه خود مرحله بعدی در راه اندازی تجارت آنلاین شماست. این فرآیند را با شناسایی شرکت های موفق که در این فضا کار می کنند، آغاز کنید. با این وجود یک مکان بیش از حد شلوغ را انتخاب نکنید و از هر چیزی که تحت سلطه مارک های اصلی است، بگذرید و بر موقعیتی تمرکز کنید که در رسانه های اجتماعی عملکرد خوبی داشته باشد. شما می توانید با مشارکت صاحبان مشاغل برای تبلیغ متقابل، ایجاد یک شرکت وابسته و رشد مشتری خود همکاری کنید.

3. بازار هدف و ایده های محصول را ارزیابی کنید

ارزیابی بازار هدف محصولات

اکنون که مدل تجاری و جایگاه خود را شناسایی کرده اید، ممکن است وسوسه شوید که فروش محصولات خود را شروع کنید. اما این کار را فعلا نکنید. قبل از اینکه به فروش محصول فکر کنید، در مورد شخصیت ها فکر کنید. اگر نمی دانید محصولتان را به چه کسی می خواهید بفروشید، نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم کالای شما را بخرند. باید برای خودتان یک شخصیت تجاری بسازید و از آن بپرسید شما کی هستید؟ نمایندگی فروشگاه چیست؟ مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند؟ شخصیت فروشگاه شما باید با انتظارات مشتریان و کالاهایی که می فروشید مطابقت داشته باشد. پس از شناسایی بازار هدف، وقت آن است که ایده های محصول را ارائه دهید. قبل از اینکه روی محصول سرمایه گذاری کنید، آن را به دقت ارزیابی کنید. چرا که بخشی از اعتبار سنجی ایده شما تعیین دوام آن است.

4. نام تجاری خود را انتخاب و در صورت امکان ثبت کنید

انتخاب و ثبت نام تجاری

اگر می خواهید یک تجارت موفق راه اندازی کنید، به برندی نیاز دارید که با شخصیت تجاری شما ارتباط برقرار کند. شناسایی شخصیت تجاری شما ایجاد یک نام تجاری تجارت الکترونیک را آسان می کند. اما قبل از اینکه فروشگاه خود را راه اندازی کنید و در ساختن یک نام تجاری خوب شرکت کنید، مراحل اساسی وجود دارد که باید انجام دهید.

نام فروشگاه خود را انتخاب کنید

نام سایت و نام قانونی کسب و کار شما نیازی به یکسان بودن ندارند، اما یکی بودن آن ها فوایدی دارد. اطمینان حاصل کنید که هر آنچه را که انتخاب می کنید متناسب با جایگاه شماست .

مجوزهای کسب و کار خود را دریافت کنید

اگر با این روند آشنایی ندارید، انجمن تجارت کوچک، منابع زیادی برای کمک به شما در ابتدای کار دارد، از جمله یک شبکه مشاور مربی و دوره های مربوط به مبانی تجارت کوچک. به طور فعال به دنبال مربیان بگردید، به توصیه های آن ها حتی در مورد چیزهای کوچک توجه کنید. یکی از هوشمندانه ترین تصمیمات یافتن شخصی است که بتواند راه و چاه را به شما نشان دهد.

برای مجوزهای تجاری اقدام کنید

اداره یک فروشگاه آنلاین، شما را از نیاز به مجوزهای تجاری خاص مستثنی نمی کند. برای اطلاع از انواع مجوزهای مالیات فروش یا مجوزهای مشاغل خانگی به شهر، شهرستان و منطقه خود مراجعه کنید و آن ها را قبل از شروع به کار تأیید کنید.

فروشندگان مناسب را پیدا کنید

شما در فروش محصولات بصورت آنلاین رقابت زیادی خواهید داشت، بنابراین به نفع شماست که برای کالاهایی که می فروشید یا موادی که برای ایجاد محصولات خود استفاده می کنید بهترین کیفیت و بهترین قیمت را پیدا کنید.

5. مدل کسب و کار تجارت الکترونیکی خود را نهایی کنید

نهایی سازی مدل کسب و کار تجارت الکترونیکی

در حال حاضر شما باید ایده خوبی در مورد شکل ظاهری کسب و کار خود داشته باشید. شما بازار هدف، جایگاه ویژه خود و نام تجاری خود را دارید. اکنون زمان مناسبی است که قدم بردارید و برنامه کاری خود را روی کاغذ بیاورید و بودجه راه اندازی و هزینه های ماهانه خود را تعیین کنید. مهمترین جنبه کسب و کار جنبه مالی است. چه در فروش واحد و چه در مدت زمان آن (در ماه) .

6. فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید

ساخت و راه اندازی فروشگاه آنلاین

سیستم ها و پلتفرم های زیادی برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد. اما انتخاب یک نرم افزار تجارت الکترونیکی مناسب آسان نیست. شما باید مواردی مانند سرعت و سهولت در استفاده، قابلیت ها و ویژگی ها، درگاه های پرداخت، سازگاری با ساختار کسب و کار، مهارت های توسعه دهنده وب و موبایل، SEO و موارد دیگر را به دقت ارزیابی کنید.

ما برای راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی شما یک پیشنهاد عالی داریم
آتی استور

پلتفرم فروشگاهی آتی‌استور برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه، فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

7. مشتریان را به وب سایت تجارت الکترونیکی خود جذب کنید

بازاریابی فروشگاه آنلاین

برای فروش محصولات، باید فراتر از سایت خود فکر کنید و به دنبال مناطق گسترش باشید. اولین قدم ایجاد یک لیست ایمیل است. ساختن یک لیست ایمیل به شما راهنمایی های لازم جهت کار با شما را می دهد و روند فروش را بسیار آسان می کند. تهیه کوپن و محتوا از طریق ایمیل به مصرف کنندگان کمک می کند تا برند شما در ذهنشان باقی بماند، فروش را افزایش داده و اعتبار بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد کند. ایمیل های خود را جذاب طراحی کنید، از بازخوردهای مشتری خود، از جمله نظرات ثبت شده در سایت، اطلاع پیدا کنید. به سرعت به خدمات مشتری و مسائل مربوط به کیفیت محصول پاسخ دهید و روی ایجاد روابط کار کنید.

اشتراک گذاری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

برای ثبت دیدگاه، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Captcha